Turtle Time - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Léonie Zwet - WaarBenJij.nu Turtle Time - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Léonie Zwet - WaarBenJij.nu

Turtle Time

Door: Léonie

Blijf op de hoogte en volg Léonie

27 Februari 2016 | Aruba, Oranjestad

Dinsdag 23-2
Met Lara en Friso de buurt in gegaan waar mijn project gaat plaatsvinden. Mezelf aan sommige locals al voorgesteld ik ga namelijk bij mensen in de tuin tijdens mijn project. Ze zijn allemaal erg betrokken en zien de ernst van het probleem in. Ze zijn dus blij dat ik een vervolg ga doen op het lopende onderzoek. ’s Avonds met het huis pizza besteld. Er is alleen geen pizzatent op st. Eustatius dus we hebben het laten overvliegen vanuit st. Maarten. Wel grappig voor een keer maar ik heb toch liever een warme pizza.

Woensdag 24-2
Naar het strand geweest om Sargassum Seaweed te halen. Dit zeewier zou op andere eilanden gebruikt worden om de slakken te vernietigen. Ze vinden dit kennelijk erg lekker, maar wanneer ze het eten drogen ze uiteindelijk uit. Dit zou dus een mooie, duurzame oplossing kunnen zijn voor het slakken probleem. Mensen hoeven geen gif meer te kopen en ze kunnen het gratis van het strand af halen. Nog een plus punt: Dit zeewier is ook een invasieve soort dus twee vliegen in een klap. Ik ga dus in het lab onderzoeken of de slakken daadwerkelijk doodgaan hieraan en hoe lang dat duurt. Er zal een vergelijking gemaakt worden met het huidige gif en beslist worden welke methode het meest efficiënt is.

Donderdag 25-2
Vooral bezig geweest met literatuur studie en het opzetten van mijn onderzoeksplan. Ik heb gelukkig veel bronnen kunnen krijgen die ik goed kan doorkammen. In de tuin van het CNSI op verschillende plekken hoopjes zeewier neergelegd om te kijken wat voor effect zonlicht en schaduw hebben. Hiervan zal ik gedurende een week elke dag een foto maken en een logboek bijhouden qua weer en temperatuur en hoe nat het zeewier nog is. Hierna zal ik de verschillende zeewieren (vers, droog en verpulverd) gaan testen op de slakken. Dit experiment zal meerder keren herhaald worden.

Vrijdag 26-2
’s Ochtends op jacht gegaan naar slakken voor mijn lab experiment. Dit was nog best lastig aangezien het om half 8 al warm is en de slakken zichzelf ingraven. Na verschillende tuinen toch nog erin geslaagd om een behoorlijk aantal te ‘vangen’. De mensen lieten ons maar al te graag de tuin in. De ‘snail people’ zijn geliefd: de gratis slakken opruimdienst. Morgen zal ik de slakken in verschillende bakken doen zodat het experiment ready to go is wanneer het zeewier droog is. In de middag naar het strand geweest (zoals elke dag. He wat vervelend). Voor het eerst gesnorkeld hier en BAM! Ik heb meteen iets van mijn bucket list kunnen strepen. We gingen met een paar de zee in en binnen 5 minuten hoorde ik het signaal: ‘turtle time’ riep iemand vrolijk. Ik dook meteen onder water. En ja hoor daar was ie. Rustig zwevend in het blauwe niks. Wauw, een oogje omhoog gericht naar mij. Ik zwom een stukje met hem mee. Wat was dit gaaf. Plots zag ik er nog een en nog een. In totaal heb ik er 5 gezien. Eentje heb ik een tijdje rustig gevolgd terwijl hij af en toe naar het oppervlak van het water kwam om een hapje lucht te nemen. Echt onwijs vet. Volgende keer neem ik mijn GoPro mee en zal ik proberen foto’s te maken. Dan kunnen jullie ook mee genieten.

Nog een fun little fact. Mijn benen zien eruit alsof ik mishandeld ben. De muggenbulten ( lees builen) zijn op sommige plekken weer wat minder geworden. Helaas zijn ze veranderd in rood/blauw/paarse bloeduitstortingen. Ik loop er dus bij alsof ik een of andere prehistorische ziekte heb. Medestudenten zeggen dat ze gedurende de tijd steeds minder gestoken worden. Hopen dat dit bij mij ook het geval is. En tot die tijd: smeren, smeren, smeren, smeren en je raad het al SMEREN.

  • 27 Februari 2016 - 11:10

    Astrid:

    Wauw, wat een belevenis! Niet "een schildpad" dus, maar wel vijf! Super hoor, en volgende keer inderdaad de gopro mee!

    Dikke kus!

  • 28 Februari 2016 - 00:05

    Paula:

    Wat super leuk om te lezen! Volgens mij heb je het al erg naar je zin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Léonie

Actief sinds 12 Feb. 2016
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 6734

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 18 Juni 2016

Buitenlandse stage

Landen bezocht: