The Final Countdown - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Léonie Zwet - WaarBenJij.nu The Final Countdown - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Léonie Zwet - WaarBenJij.nu

The Final Countdown

Door: Léonie

Blijf op de hoogte en volg Léonie

15 Mei 2016 | Aruba, Oranjestad

We hebben een partij regen gehad!
Zo veel dat de straten ondergelopen waren en er een waterval ontstond bij de cliffen naar het strand. Het schuine pad naar het strand was een soort stromende rivier geworden. De zee werd een bruine massa omdat al het water en de modder uit het stadje daarin liep.
Gelukkig was het de volgende dag allemaal weer weg. Sinds dien hebben we alleen nog maar 30 graden gehad.

Maandag heb ik veel aan school gewerkt. Ik ben bezig met mijn presentatie voorbereiden die ik hier ga doen a.s donderdag. Bij deze presentatie kunnen locals komen kijken en vragen stellen. En het was weer zover: we hadden geen wifi meer. Dus maar alles gedaan waar ik geen wifi voor nodig had.

Dinsdag was de wifi nog steeds stuk. Ik ben met ander meisje naar de strandtent gereden op haar scooter. Beide laptop mee, zodat we dingen konden doen voor school. Maarja dit veranderde in cocktails drinken en online shoppen. Oops....

Woensdag deed de wifi het weer. Maar elke 40 minuten moet je opnieuw inloggen. Erg irritant. Deze dag heb ik weer verder gewerkt aan school. En lekker weer series kunnen kijken. Ook niet verkeerd natuurlijk.

Donderdag had ik een skype gesprek met mijn docent van school over de voortgang. Het was over het algemeen een goed gesprek en volgens mij is ze wel tevreden. Wel vervelend dat we elkaar de helft van de tijd niet konden verstaan of alleen delen van de zin doorkwamen. Het was bewolkt dus niet echt strand weer. Ik heb in de middag lekker series gekeken en 's avonds met de jongens een film beneden gekeken.

Vrijdag zijn er 6! nieuwe mensen gekomen. Dit is nogal een verandering aangezien we maar met 4 waren. In een keer is het huis vol en moet er weer van alles afgesproken worden. Niet je afwas laten staan want dan komen er vliegen, mieren en kakkerlakken! Voor sommigen is dit nog moeilijk. Maar ik ga me er niet meer druk over maken. Want vanaf deze dag ben ik nog maar een week hier. 's Avonds ben ik met de jongens gaan poolen.

Zaterdag ben ik met een nieuw meisje en mijn twee mannelijke huisgenoten een rondje over het eiland gereden. Eerst naar de Donkey Farm. Och wat zijn die dieren leuk. Zeker op het lijstje voor de boerderij later. Super zachte neusjes, lieve ogen en enorme oren. Erg aandoenlijk allemaal. Hierna zijn we doorgereden naar de Botanical Garden. Als je hierbij aan een mooie tuin denkt met vele verschillende mooie planten, denk dan nog maar een keer. Het meeste is verdort of overwoekert door de invasieve plant Coralita. Maar de planten die het wel goed doen, zijn mooi! Zoals bijvoorbeeld de ananas plant en de Aloë Vera. Maar ook genoeg planten met bloemetjes eraan. Er lopen ook varkens door die tuin wat eigenlijk niet de bedoeling is. Zij woelen alles om en plantjes hebben geen kans om te kiemen. Maar toch vind ik ze leuk. hahah.
Toen zijn we naar de White Wall gereden, dit is aan de andere kant van de Quill. Hier staat Fort de Windt, oftewel twee kanonnen en dat is het. Het is te merken waarom het zo heet, aangezien je bijna van de cliff wordt geblazen. Hier is een mooi uitzicht op St, Kitts en Nevis. In de middag zijn we lekker naar het strand gegaan. We hadden de auto mee dus hoefden we het verschrikkelijke pad, dat stijl omhoog loopt, niet in de volle zon te trotseren op de terugweg. Die avond hebben we beneden weer een film gekeken en lekker gegeten.

Zondag (Vandaag) heb ik lekker uitgeslapen en de rest van de dag op het strand gelegen. Wanneer je naar het strand loopt, kom je langs een (van de vele) vervallen huis. Daar woont een man in met grijze baard en grote muts op zijn hoofd vol met rasta haar. Altijd als we langs lopen, horen we zijn zware stem: 'Going to the beach?' en als we terug lopen 'How was the beach? Had a nice swim?' Het mooie van deze man is dat hij de meest Nederlandse naam heeft die je maar kan bedenken: 'Jan'.

De laatste paar dagen wil ik extra genieten voordat ik weer naar NL vlieg. In Nederland is het koud en daar heb ik zooooooooo GEEN zin in na 3 maanden lang minimaal 26 Graden. Gelukkig is het de afgelopen weken bijna alleen maar 30 Graden geweest. Ik wil nog even optimaal bruin worden voordat ik naar alle witjes in Nederland ga. De laatste weken zijn super snel gegaan. Ik heb eigenlijk weinig zin om naar het koude Nederland terug te keren en het echte leven weer in te stappen. Maar het is ook wel weer leuk om iedereen weer te gaan zien.
Grote kans dat als ik een Master ga doen, weer een buitenlandse stage ga plannen. Je studententijd is een ideale tijd om zo veel mogelijk van de wereld te zien. Ik heb van de andere studenten al goede voorbeelden gehoord over mooie plekken in de wereld. En wat is nou een betere studie om de wereld voor over te vliegen dan als bioloog.

Groetjes uit Statia



  • 16 Mei 2016 - 09:56

    Paula:

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Heel veel chillen wat volgens mij ook helemaal bij deze cultuur past ;-) en ontzettend veel meemaken.
    Leuk wat je verteld over de toer die je hebtbgemaakt maar het allerleukste vind ik nog dat je het reisvirus te pakken hebt.
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Léonie

Actief sinds 12 Feb. 2016
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 6732

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 18 Juni 2016

Buitenlandse stage

Landen bezocht: